- Menu podmiotowe
- Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
- Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej
Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Krasocinie, ul.Macierzy Szkolnej 1, 29-105 Krasocin
Referat Spraw Obywatelskich, pok.13
Tel. 41 3917026
Podstawa prawna:
- ustawa o bezpieczeństwieimprez masowych z dnia 20 marca 2009 r.(Dz.U. 2009 nr 62 poz. 504 ze zm.).
Procedurai dokumenty:
Wcelu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dniprzed planowanym terminem jej rozpoczęcia:
1) występuje do organu z wnioskiem o wydaniezezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej;
2) zwraca się do właściwych miejscowo:komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji i komendantapowiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołówratownictwa medycznego i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem owydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych dozabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu(terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach;
3) powiadamia właściwego miejscowo:
a) komendanta oddziału Straży Granicznej, wprzypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej,
b) komendanta terenowej jednostki organizacyjnejŻandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenachbędących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanychlub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust.1 pkt 2, organizator załącza:
1) dokumentację i informacje, o których mowaponiżej;
2) program i regulamin imprezy masowej, wrazz informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
3) regulamin obiektu (terenu), wraz zinformacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
4) pisemną instrukcję określającą zadaniasłużby porządkowej oraz służby informacyjnej;
5) warunki łączności pomiędzy podmiotamibiorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej.
Właściwi miejscowo: komendant powiatowy(rejonowy, miejski) Policji, komendant powiatowy (miejski) Państwowej StrażyPożarnej, dysponent zespołów ratownictwa medycznego i państwowy inspektorsanitarny wydają opinie, o których mowa wyżej, w terminie 14 dni od dniaotrzymania wniosku o ich wydanie.
Opinie, o których mowa wyżej, zachowująważność przez 6 miesięcy od dnia ich wydania.
Organizatordo wniosku dołącza:
1) graficzny plan obiektu (terenu), na którymma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia sięosób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowychdla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktówczerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktówinformacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych,zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementówmających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informacje o rozmieszczeniu służbporządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących wimprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz orozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
2) instrukcję, o której mowa w art. 6 ust. 4ustawy, z zastrzeżeniem ust. 2;
3) terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lubterminarz innych imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanychcyklicznie;
4) informację o:
a) liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
b) przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa iporządku publicznego,
c) liczbie, organizacji, oznakowaniu,wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służbyinformacyjnej;
5) osobie wyznaczonej na kierownika do sprawbezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numeri datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do sprawbezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonegoryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznejdrugiego stopnia;
6) informację o sposobie zapewnieniaidentyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczupiłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
7) informację o zainstalowanych urządzeniachrejestrujących obraz i dźwięk, o których mowa w art. 11ustawy;
8) informację o powiadomieniu podmiotów, októrych mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3ustawy - w przypadku przeprowadzania imprezymasowej w strefie nadgranicznej lub na terenach będących w zarządzie jednostekorganizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez MinistraObrony Narodowej;
9) harmonogram udostępnienia obiektu lubterenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tegoobiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbęosób w czasie jej trwania.
Opinie oraz instrukcję organizator dołącza do wniosku niezwłocznie, jednak nie później niż na 14dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.
W przypadku gdy właściciel, posiadacz,użytkownik obiektu lub zarządzający obiektem, na terenie którego ma byćprzeprowadzona impreza masowa, rozpoczął jego użytkowanie zgodnie z przepisamiprawa budowlanego, a charakter imprezy masowej jest zgodny z przeznaczeniemobiektu, organizator do wniosku dołączaważne opinie właściwych miejscowo:komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej i państwowegoinspektora sanitarnego.
W przypadku gdy właściciel, posiadacz,użytkownik obiektu lub zarządzający obiektem, na terenie którego ma byćprzeprowadzona impreza masowa, rozpoczął jego użytkowanie zgodnie z przepisami prawabudowlanego, a charakter imprezy masowej jest zgodny z przeznaczeniem obiektu,organizator do wniosku dołącza ważne opinie właściwych miejscowo: komendantapowiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej i państwowego inspektorasanitarnego.
Terminzałatwienia sprawy:
Organ wydajezezwolenie albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przedplanowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
Trybodwoławczy:
Oddecyzji organu przysługuje odwołanie doSamorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Krasocin w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.
Samorządowe Kolegium Odwoławczerozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
Opłaty:
Opłataskarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej wynosi 82zł.