Wydawanie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Gminy Krasocin w zakresie:
- ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
- prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt
- prowadzenia grzebowisk zwłok zwierzęcych,prowadzenia spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
Podstawa prawna
- art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.); - ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 856 ze zm.);
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. 1998 nr 116 poz. 753);
- Uchwała NR XIV/141/16 Rady Gminy Krasocin z dnia 10 marca 2016r. w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części ( Dz. Urz. Województwa Świętokrzyskiego z dnia 31 marca 2016r. poz. 1087),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. KPA (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23);
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 783 ze zm.).
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Krasocin
Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska, ul. Macierzy Szkolnej 1, 29-105 Krasocin
w godzinach:
Poniedziałek: 7.00 - 18.00
Wtorek: 7.00 - 16.00
Środa: 7.00 - 16.00
Czwartek: 7.00 – 16.00
Piątek: 7.00 - 14.00
Wymagane dokumenty
wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie danego rodzaju działalności wraz z załącznikami:
- Aktualne zaświadczenie/oświadczenie o braku zaległości podatkowych;
- Aktualne zaświadczenie/oświadczenie o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne;
- Dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej (nie dotyczy przedsiębiorców figurujących w bazie danych CEIDG);
- Stosowne do prowadzonego rodzaju działalności kopie dokumentów określone w załącznikach do Uchwały NR XIV/141/16 Rady Gminy Krasocin z dnia 10 marca 2016r. w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części (oryginały do wglądu);
- Oświadczenie o dysponowaniu obiektami i specjalistycznym atestowanym sprzętem niezbędnym do prawidłowego prowadzenia działalności;
- Oświadczenie o dysponowaniu przeszkoloną kadrą w zakresie prowadzonej działalności;
- Oświadczenie o niekaralności;
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
W przypadku złożenia kopii, należy dostarczyć oryginały dokumentów do wglądu.
Termin załatwiania sprawy
Wydanie decyzji administracyjnej następuje bez zbędnej zwłoki jednak nie później niż w ciągu miesiąca. W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Organ administracji publicznej, przed wydaniem zezwolenia, może:
1. Wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem; 2.Dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.
Opłaty
- 616,00 zł – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia
- 308,00 zł – opłata skarbowa za przedłużenie terminu ważności lub zmianę warunków wydanego zezwolenia, jeżeli dotyczy rozszerzenia zakresu działalności objętej zezwoleniem (50% stawki określonej od zezwolenia);
- 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłatę skarbową należy wnieść przelewem na rachunek bankowy: Urzędu Gminy Krasocin BS O/Krasocin 30 8525 0002 0010 0112 0043 0049 lub do kasy Urzędu Gminy Krasocin
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Wójta Gminy Krasocin w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji.
Pliki do pobrania:
-
Wytworzono:02-09-2020przez: Krzysztof Nyga
-
Wprowadzono przez:Krzysztof Nyga
-
Udostępniono:02-09-2020, 12:07
-
Zmodyfikowano:02-09-2020, 12:07przez: Krzysztof Nyga
-
Podmiot udostępniający:Gmina KrasocinOdwiedzin: 1052
-
modyfikacja strony:02-09-2020 12:07:55przez: Krzysztof Nyga
-
modyfikacja strony:02-09-2020 12:07:40przez: Krzysztof Nyga